Viktória Koósová: Dobrý sprostredkovateľ poistenia je kľúčový pre celý trh

Fakty a Rady

Viktória Koošová

Každý kvalitný sprostredkovateľ poistenia je jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré určujú kvalitu služieb pre klientov. Práve on denne komunikuje s klientmi, pozná ich potreby a má priamu skúsenosť s fungovaním poisťovní. Jeho spätná väzba je preto neoceniteľná, pomáha poisťovniam zlepšovať produkty, skvalitňovať procesy a budovať transparentnejší poistný trh.

Spolupráca ako základ dôvery

Sprostredkovatelia sú mostom medzi klientom a poisťovňou. Dobrý produkt či kvalitné krytie nestačia, ak nie sú doplnené férovou komunikáciou, rýchlou likvidáciou škôd a odbornou podporou v teréne. „Spätná väzba od sprostredkovateľov je pre poisťovne nenahraditeľným zdrojom poznatkov. Ukazuje nám, ktoré veci robíme správne, ale aj to, na čom ešte potrebujeme pracovať,“ hovorí Viktória Koósová, Marketing Manager poisťovne Colonnade.

Akú úlohu zohráva sprostredkovateľ poistenia v ponuke Colonnade?

Colonnade sa dlhodobo radí medzi stabilných hráčov na slovenskom trhu v oblasti neživotného poistenia. Ako poisťovňa s ratingom A- od agentúry A.M. Best a súčasť finančnej skupiny Fairfax si zakladá na stabilite a spoľahlivosti a zároveň vníma sprostredkovateľov ako svojich kľúčových partnerov.

Poskytuje im širokú ponuku špecializovaných poistných riešení, ktoré môžu prispôsobiť individuálnym potrebám klientov. Okrem klasických majetkových a úrazových produktov prináša aj moderné krytia, ako je napríklad EuroGAP či cyber poistenie. Vďaka ďalším unikátnym poistným produktom, ako je poistenie bicyklov VIVA či krátkodobé úrazové poistenie akcií, môžu sprostredkovatelia navyše reagovať aj na špecifické potreby klientov a rozširovať tak svoju ponuku.

Sprostredkovatelia sa môžu spoľahnúť aj na podporu v teréne. Vlastný tím likvidátorov a odborníkov na poistné udalosti zabezpečuje rýchlu a odbornú komunikáciu, vďaka čomu majú sprostredkovatelia istotu, že ich klienti budú mať poistnú udalosť vybavenú bez zbytočných prieťahov. To výrazne uľahčuje prácu sprostredkovateľov a posilňuje ich dôveru v Colonnade.

Tip od Faktyarady.sk: Aký je rozdiel medzi agentom a sprostredkovateľom?

Pre klienta je dôležité vedieť, že poisťovací agent zvyčajne zastupuje jednu konkrétnu poisťovňu. Naopak, nezávislý finančný sprostredkovateľ (alebo maklér) by mal mať v ponuke produkty od viacerých poisťovní a pomôcť vám tak nájsť to najlepšie riešenie naprieč celým trhom.

Hlasovanie, ktoré prináša zmeny

Priestor na vyjadrenie spätnej väzby dáva sprostredkovateľom na Slovensku anketa SIBAF Award 2025, ktorú organizuje spoločnosť EFIBA. Hlasovanie je otvorené pre profesionálov s minimálne dvojročnou praxou a prináša hodnotenie, ktoré vychádza priamo z ich každodennej skúsenosti s poisťovňami.

Každý hlas je dôležitý, pomáha totiž poisťovniam lepšie porozumieť potrebám trhu a zároveň prispieva k rozvoju profesionálneho a férového prostredia, z ktorého v konečnom dôsledku profitujú najmä klienti. Anketa SIBAF Award 2025 prebieha do utorka 23. septembra 2025 vrátane. Ďalšie informácie a online hlasovací formulár sú dostupné na stránke www.efiba.sk.

Kontakt pre médiá:
Viktória Koósová, Marketing Manager Colonnade
Tel.: +421 901 795 755
E-mail: viktoria.koosova@colonnade.sk

Sibaf
Sibaf

www.faktyarady.sk

author avatar
Fakty a Rady

Vložiť komentár